Wednesday, April 4, 2012

Kena uyung pengait..

Gnuy pernah cerita arah ku yang ia pernah kena uyung pengait.  Ceritanya ani sama dengan aku jua.  Aku pernah kena uyung jua masa tu tapi inda pulang sampai membunuh tapi kalau kejumpaan inda tau ah.  Jadi aku ceritakan yang Gnuy dululah ah.. 

Cerita Gnuy - Masa tu ia jalan kan lepak rumah si Azim badal...  Masa tu awal masihlah, ia lepak dirumah si azim atu, kira-kira pukul 10 lalu..  Luan boring udah, ia pun bagitau si Azim yang ia jalan jap nya pat kadai Warong Pojok.  Batah-batah ia lepak atu, pat warong pojok ada tia si Alley keluar rumah.  Warong atu warong si alley kan.  Jadi makin batah tia lagi Gnuy ani balik kerumah si azim.  Kira pukul 12.30 ada kana msg Gnuy ani oleh si Azim.  Dan lepas tu Gnuy pun kan kerumah si Azim badal ani.  Dalam perjalanan Gnuy balik atu, ada ia terlihat urang ani membawa gunting panjang serta basar, yang untuk menggunting daun pokok.  Gnuy jua nampak ada orang atu membawa pisau sabit dan pakai beg, cap dan baju berwarna biru jacket jean.  Mulanya Gnuy inda ingau, jadi ia pun berjalanlah. 

Kira-kira masa tu Gnuy melintasi sudah jalan simpang 3, di lihatnya urang yang membawa pisau ma gunting atu masih ada di belakangnya.  Gnuy pun hairan jua mengapa urang atu.  Jadi Gnuy pun berjalan semakin laju.  Tapi bila ja Gnuy semakin laju, urang atu pun berlari, bila ja Gnuy melihat kebelakang urang atu semakin hampir dengannya, seperti amhu mengeluarkan sabit nya.  Gnuy yang sudah nampak urang atu berlari, dia apa lagi, berlari hinggalah menuju kerumah si Azim badal.  Dan tidak berani lagi mahu balik kerumah.  Paginya baru ia balik katanya.

Cerita aku pula pasal pengait - Aku pada awalnya lepak sama durang durang si Alley sama si Idris, awal kami lepak ni sampailah ke pukul 12 tengah malam.  Aku apalagi makin akhir makin siuk lepak ani.  Tapi masatu, mata ku ani inda berapa mengizinkan lepak sampai akhir.  Terluan mengantuk sudah mata ku ani, jadi aku pun minta diri dulu pat si Alley ani.  Apabila aku balik, aku pun terjumpa orang membawa gunting basar, pisau sabit, berpakaian biru jacket jean sama pakai cap dan beg ketika itu.  Tapi masatu aku hendak melintas ke depan ku dan ia hendak melintas ke belakang ku. 
Aku inda berapa nampak mukanya tapi yang jelas macam kurang siumanlah mukanya.  Jadi aku pun meneruskan perjalanan ku.  Tiba-tiba aku terdengar bunyi tapak kaki dari belakang aku, aku lihat rupanya orang tadi itu sudah berada dibelakang aku tapi jarak jauh sedikit, tapi aku terselamat kerana ketika itu kawan ku yang baru balik dari kerja memanggil aku.  Aku pun teruslah patnya.  Sampai saja aku aku pat kawan ku ani, urang yang mengikuti aku tadi tu pun terus hilang. 
Aku tertanya-tanya masa tu siapa yang nguyung aku itu..

Bila aku ceritakan tempat Gnuy, rupanya ia pun pernah mengalami jua.  Nasib jua aku inda jadi mangsa.  Kalau inda siapa kah yang kan membuat blog ku ani..  :p

2 comments: