Monday, April 2, 2012

Lepak di rumah Gnuy

Baru-baru ini aku ada dan 3 lagi kawan ku lepak di rumah Gnuy.  Kami ni lepak saja-saja jua kan membuang boring.  Jadi kami pun berunding masa tu dalam pukul 10 lalu lepak.  Disebabkan aku ada masalah di rumah sekejap jadi aku terlambatlah datang di rumahnya, kira-kira pukul 11.

Datang aku dirumah Gnuy, lalu pun meminta maaf sebab lambat, dan aku pun duduk diluar rumah Gnuy dan kami lepak dan juga bermain gitar sambil bernyanyi-nyanyi.  Sementara atu jua, Jumat(kawan kami) ani selalu bercali, kami yang meliat ani apa lagi ketawa sehingga kami di marah oleh orang sebelah rumah.  Jadi kami pun diam sementara, lepas ja orang tu masuk, kami pun bising semula.  Apa kata orang, inda merati di larang.  Kira-kira pukul 12.30, aku pun sakit perut, aku pun meminjam tandas Gnuy dan melepas hajat aku di tandas itu. 

Lepas aku di tandas lalu Jumat pun menyambung lagi di tandas untuk membuang segala apa yang ada di perutnya. Jadi aku pun lepak lagi sama durang Gnuy di luar.  Baru saja sekejap aku lepak balik tu, kami ada keciuman bau harum, macam bau bunga kubur, tapi kata Gnuy andangnya tu biasa ni subuh-subuh bau cematu.  Jadi kami pun mengiakan saja.  Dan bermain gitar semula.  Tapi inda semana-mana ada tia dua kawan kami ni lari masuk ke dalam rumah meninggalkan kami, aku dan Gnuy.  Kami yang bangang meliat durang ani pun berdiri, rupa-rupanya durang teliat ada bini-bini duduk-duduk dapan rumah Gnuy ni, sambil meliat tunduk.  Aku dan Gnuy yang biasa sudah meliat hantu ni pun takut jua, Gnuy mula membuka pintu dan masuk meninggalkan aku, aku yang masih meliat mau memastikan siapa 'ia' tu.  Lepas tu, benda tu meliat aku, wahhhhh mukanya putih pucat, aku yang separuh berani separuh takut pun masuklah kedalam rumah dan duduk dengan durang depan tv. 

Jumat yang baru habis dari tandas, lalu memasang sigup dan keluar, tapi dilhatnya kami nada, tapi belum jua ia masuk pasal ia baru memasang sigup.  Tapi dalam 5 minit, ia pun berlari masuk dan terus menuju tempat kami.  Ia bagitau yang ia nampak hantu di luar, kami yang awal sudah nampak ani pun bertanya, hantu atu duduk kah inda. Then katanya, hantu atu duduk sebalahnya masa ia bersigup.  Apalagi katanya larilah ia.  Kawan kami yang awal sudah lari ani, melimpang sudah inda mau lagi keluar katanya. 
Jadi kami 3(aku, Gnuy dan Jumat) pun keluar lagi kan memastikan.  Tapi percubaan kami kali kedua mau meliat atu gagal, pasal hantu atu inda lagi ada.  Dan kami pun lepak tapi hanya bertiga.  Yang 2 orang tidur di rumah Gnuy, aku ma Jumat pun balik dalam pukul 4 lalu habis azan subuh.  END

No comments:

Post a Comment